Otterlo wint ook van nummer 3 SP Teuge

Als de nood aan de man is, is assistent trainer Laurens Foekens (op archief foto) bij Otterlo beschikbaar als invaller. Zaterdag viel de topscorer aller tijden even in. Om de beslissende assist te geven aan Michiel Broekhuizen. Zijn doelpunt leverde de 2-1 winst op tegen SP Teuge.

,,Wij zijn met Dion Kroesbergen en Jop Stöfsel al twee aanvallers kwijt geraakt. En Evan Theunissen was geschorst. Hoewel een talent als Sem Hazeleger nu een kans krijgt, zitten we krap in de aanvallers. Dan is het handig dat Laurens beschikbaar is. Het is zeker geen optie dat hij weer helemaal als speler er bij komt”, laat Maarten Kerkhof weten.

De trainer uit Heelsum zag opnieuw dat zijn ploeg aan de beterende hand is. ,,Voetballend gezien waren we de eerste helft gelijkwaardig aan Teuge. Via een mooie individuele actie van hun linksbuiten (Frank Boers) kwamen zij op voorsprong. Door een ingestudeerde corner, genomen door Robin Koning, was het na een dubbele overstap, Patrick van Norden die de gelijkmaker scoorde.”

,,De tweede helft hadden wij een overwicht. Teuge zakte in. Heel veel kansen waren er niet. Toch vond ik dat wij het meeste aanspraak maakten op de zege. Die viel dan tien minuten voor tijd”, jubelde Kerkhof.

Met zeven punten uit de laatste drie duels, stijgt Otterlo naar plaats negen. En met ontmoetingen tegen hekkensluiter Barneveld en een helft tegen AGOVV nog voor de boeg. ,,De wereld ziet er al heel anders uit dan drie weken geleden. En misschien kunnen we 2018 als goede middenmoter afsluiten”, hoopt Maarten Kerkhof.

Bron: Ede Stad