Otterlo weet weer wat winnen is

De laatste overwinning dateerde van 17 maart dit jaar. Nu zeven maanden later weet Otterlo weer wat winnen in. CJVV werd met 1-0 verslagen.

,,Eindelijk”, liet een opgeluchte Maarten Kerkhof weten. De trainer zag in de slotfase de verlossende 1-0 vallen. ,,Patrick van Norden schoot van afstand. De keeper kreeg de bal niet onder controle. De rebound was voor de ingevallen Jop Stöfsel (op archief foto). Dat hij het doelpunt maakte is extra leuk. Jop is lang geblesseerd geweest en maakt nu weer zijn minuten. Hij is ook zo fanatiek bezig om weer terug te komen.”

,,Met die 1-0 viel het nu de goede kant op”, keek Kerkhof terug. ,,In een wedstrijd met twee voetballende ploegen waren er weinig kansen. In de eerste helft werd een inzet van Ruben Hazeleger volgens velen van achter de lijn terug geschoten. Na de rust kwamen wij met twee ballen op de lat goed weg.”

,,Met deze winst hebben wij de aansluiting gevonden. Dat is ook nodig. Er zit weinig krachtsverschil in deze klasse”, weet ook Kerkhof.

Komende week is er de derby bij SDS. Juist Wekerommer Alvin Broekhuizen moet deze vanwege zijn twee gele kaarten tegen CJVV missen. ,,Dat is zijn eigen schuld”, oordeelt Kerkhof, die Dion Kroesbergen disciplinair had geschorst. ,,Of hij tegen SDS meedoet, weet ik nog niet. Ontmoetingen tegen SDS zijn wedstrijden op zich. Kunnen alle kanten op”, besluit Maarten Kerkhof.

Bron: Ede Stad