Otterlo: eindelijk.

OTTERLO ,,Eindelijk. We zaten al een paar weken tegen een overwinning aan te hikken. En nu tegen ESC zat het een keer mee. In een open wedstrijd winnen wij met 4-1”, jubelde Jeroen Spies.

De thuisploeg ging goed van start. De kansen werden niet benut. Vervolgens nam de ploeg uit Elburg het initiatief over. ,,Eigenlijk vanuit het niets kwamen wij met een wereldgoal op 1-0”, had de trainer gezien. ,,Na een crossbal van Alvin Broekhuizen, plofte de bal van Dejan Hoop als een streep in het doel. Dat doelpunt hadden wij nodig.”

Nadat Otterlo goed weg kwam omdat ESC weigerde te scoren, leek Laurens Foekens zijn tweehonderdste doelpunt te scoren. Tegen zijn gewoonte in, werd de strafschop gemist, na Hoop geblokt was.”

,,Ondanks die tegenvaller bleven de jongens er in geloven. Onze strijdwijze werd de tweede helft gewoon door gezet. Uit een corner, ik denk de eerste keer dit seizoen, van Dejan Hoop, kopte Kevin Hazeleger de 2-0 binnen.  Het werd echter direct weer spannend, omdat ook ESC uit een corner een doelpunt scoorde:2-1.”

,,Het bleef een open wedstrijd”, gaat Spies verder. ,,Gelukkig maakten wij snel de 3-1. Net vanaf eigen helft mocht Dejan Hoop na een pass van Kevin Hazeleger doorgaan. Hij maakte geen fout alleen voor de keeper.”

,,Toen was het gelopen. Via een mooie actie van Evan Theunissen, die drie spelers uitspeelde, werd het nog 4-1. Laurens Foekens kreeg nog een kans, maar slaagde er niet in vandaag zijn tweehonderdste te maken.”

,,Hier waren wij echt aan toe. Ik hoop dat het begin is van een mooie serie”, sluit de blije Jeroen Spies af.

Dejan Hoop, hier op archief foto, had met twee doelpunten en een assist, een groot aandeel in de 4-1 zege van Otterlo.

Bron: Edestad