Nieuws van uit de Technische Commissie Senioren Heren

Na een mooi seizoen met gelukkig weer een volledige competitie en een mooie Sponsor- cq Slotdag, medio juni, gaan we richting een welverdiende vakantie.

Achter de schermen zijn we als Technische Commissie sinds de winterstop bezig met de staf van Otterlo 1 en met name ook de staf van Otterlo 2. Dit heeft te maken met het stoppen van Frank Pluimers, Willem Theunissen en Ronald Bruil bij Otterlo 2. Namens ons nog hartelijk dank voor jullie mooie jaren bij Otterlo 2. Bij Otterlo 1 zijn er ook een aantal wijzigingen in de staf. Frank Pluimers wordt naast Niels Blotenburg assistent coach. Sven Taberima stopt als keeperstrainer en blijft als keeper in geval van nood bij Otterlo 1. Als keeperstrainer wordt hij opgevolgd door Janco Heimgartner. Janco was in het verleden al eerder als veldtrainer bij ons werkzaam. Bij de verzorgers zien we ook een nieuw bekend gezicht; Hans van den Bergh vervangt Marinus Kronenburg. De overige stafleden blijven gelukkig op hun post en met Ronald Lieftink hadden we het contract al voor de winterstop verlengd. Zie hier een overzicht van de voorlopige selectie incl. de staf van Otterlo 1.

Bij Otterlo 2 gaat dus een nieuwe trainer aan de slag; Alberto Antunez. Alberto is woonachtig in Ede en dit wordt zijn eerste job als hoofdtrainer bij de heren. Naast assistent en gelijktijdig speler bij een aantal edese clubs was hij bij de dames van DOVO en Blauw-Geel trainer. Heel blij zijn we ook met de komst van Arno Janssen als assistent coach – teammanager. Deze rol is zeker toevertrouwd aan Arno en voor Alberto bijzonder prettig gezien Arno’s kennis van SV Otterlo en de Otterlose spelersgroep. Zie hier de voorlopige selectie van Otterlo 2. Na de bekerronde in september en voor de start van de competitie zullen de definitieve selecties bekend worden gemaakt.

Voor zowel Otterlo 1 en 2; uitkomende in de KNVB A-categorie was vrijdag 8 juli jl. een belangrijke dag. De indelingen voor de competitie werden op die datum bekend gemaakt. Voor Otterlo 1 een, in onze ogen, mooie indeling met alle tegenstanders binnen een straal van 50 km. Mooie clubs met 2 topclubs die gedegradeerd zijn uit de 1e klasse; Woudenberg en Merino’s. Een aantal onbekendere clubs uit de regio Utrecht. Daarnaast voor ons wat bekendere clubs zoals OVC, VRC, Valleivogels, CJVV, ASC Nieuwland, Veensche Boys en natuurlijk Lunteren. Maar al en al een prima indeling en mooie uitdaging. Zie hier de indeling van Otterlo 1.

Voor Otterlo 2 zijn we ingedeeld in de reserve 2e klasse. Een klasse die bestaat dit seizoen uit een najaar competitie gevolgd door een degradatie-  en promotiepoule in het voorjaar. Een heel mooie indeling met allemaal regionale derby’s. De indeling zien jullie hier.

Enkele belangrijke data zijn 29 juli: indeling beker categorie A (1 en 2), 30 juli wordt het programma in de 1e drie zaterdagen bekend gemaakt voor 1 en 2. Eind augustus wordt de indeling van de competitie en indien ingeschreven de beker voor de B – categorie.

We wensen jullie allen een fijne zomervakantie toe!

Een sportieve groet,

Laurens Foekens & Gerard de Rooij