Jop Stöfsel van Lunteren naar Otterlo

OTTERLO Waar zijn broer Mees Stöfsel naar SDS’55 vertrekt, heeft ook Jop Stöfsel (24) besloten Lunteren te verlaten. De aanvaller speelt het komende seizoen voor Otterlo.

,,Jop wil graag in een eerste elftal spelen”, weet Gerard de Rooij van Otterlo. ,,Bij Lunteren hoorde hij wel vaak bij de selectie, maar speelde vooral in het tweede. Omdat bij ons Laurens Foekens vertrekt en Ivo Bakker in het tweede gaat spelen, hadden we nog wat versterking nodig. Zeker omdat er nog meer clubs interesse hadden in Jop, zijn we blij dat hij voor Otterlo heeft gekozen.”

Het bestuurslid technische zaken liet ook weet dat Otterlo een nieuwe keeperstrainer heeft. ,,Jeroen Moormans wordt de opvolger van Nico Pluimers. Mooi dat Jeroen die bij Otterlo is opgegroeid, dat wil doen. Hij heeft als doelman veel ervaring bij diverse clubs opgedaan. Wij hopen daarvan te profiteren.”

Otterlo gaat zich nog meer richten op gediplomeerde trainers uit de eigen vereniging. ,,Frank Pluimers gaat samen met Mark Blankwater het tweede elftal doen. Nico Pluimers gaat de A1 (onder 19) doen. Dat is natuurlijk perfect. Daarnaast is het de opzet dat op termijn ook jongere jeugdteams door gediplomeerde Otterlose trainers getraind gaan worden”, besluit Gerard de Rooy.