16 april 2016 OVC VE1 – Otterlo VE1 2 – 3

16 april 2016                OVC VE1 – Otterlo VE1                                    2 –  3

Na de kampioenswedstrijd van Otterlo 2 gekeken te hebben (gefeliciteerd mannuh) zijn wij, met Fred aan het stuur, naar Oosterbeek gereden om daar de uitwedstrijd tegen OVC te spelen. Het zonnetje scheen flets maar het was uitstekend weer om een partijtje te voetballen. In verband met de vele afwezigen (vakanties, golfers, blessures en werkenden) deden Dennis en Jan met ons mee en ook hadden wij Vincent bereid gevonden mee te doen. Zodoende kwamen wij toch nog op een selectie van 13 man. Met Ab als aanvoerder in de basis (dat was lang geleden) werd de wedstrijd begonnen. Al snel bleek dat wij vandaag kansen hadden want die kregen wij toch meer dan OVC. In de 1e helft werd zo’n kans dan ook benut door een treffer van Ab. Hij kwam, na wat schermutselingen in het 16-metergebied, ineens in vrijstaande positie oog in oog te staan met Onno, de keeper van OVC en liet zien het scoren nog steeds niet verleerd te hebben. Hij is inmiddels 23.937 dagen oud en trekt van Drees, maar dat is in het veld nauwelijks te merken.

Met deze voorsprong gingen wij rusten. De moegestreden Ab werd vervangen door Martin die dit jaar weer voor het eerst mee deed na veel blessureleed gekend te hebben. De start was veelbelovend want in de 1e minuut van de 2e helft scoren wij de 0-2. Vincent gaf een dieptepass op Jan Pol die de bal voortrok op Harco Jan die op zijn beurt de bal genadeloos hard in de kruising joeg. Een phygologisch goed moment wordt er dan altijd gezegd maar dat pakte toch even anders uit, want na de aftrap van OVC maakten zij direct 1-2. Een tegenvaller. Maar wij bleven strijden en erin geloven. Een hard schot werd door de keeper van OVC gestopt maar hij liet hem weer los en zo kon Ben de 1-3 binnenschieten. Vlak voor tijd werd een blunder van onze kant nog afgestraft en kwam de einduitslag van 2-3 op het scorebord. Eindelijk weer eens 3 punten en het biertje in de bus smaakte voortreffelijk.

17 wedstrijden gespeeld   7   3   7; 24 pnt.                  Doelsaldo:  46 – 41

Maarten Kennis                                                                       9

Danny Prangsma                                                                     7

Martin van Baalen                                                                    5