08-10-2016 VDZ VE1 – Otterlo VE1 1 – 1

8 oktober 2016             VDZ VE1 – Otterlo VE1                                    1  –  1

Schreef ik in mijn vorige verslag “de bovenliggende partij zijn en met lege handen staan” dat gold ook weer voor deze wedstrijd, zij het dat wij nu met nog één puntje huiswaarts keerden. En weer was dit tegen de verhouding in. Onze selectie was deze keer ruim bemeten met de terugkeer van de geopereerde Herman en de terugkeer van de vorige week afwezigen Eric, Edwin, Dick en Ben. Wij domineerden vanaf minuut één en kregen meer kansen dan VDZ. Tot de rust konden wij helaas geen van die kansen verzilveren en de ruststand was dan ook 0-0 want ook VDZ wist niets in te brengen. Na de thee gingen wij gewoon door en na zo’n kwartiertje spelen werd dan eindelijk onze aanvalsdrift beloond en werd het 0-1. Jan Klarenbeek slalomde door de verdediging en haalde verwoestend uit met links waardoor de bal in de bovenhoek verdween. Vorige week had hij ook al zo’n doeltreffende actie, klasse! Het duel ging onverdroten verder en het leek er dan ook op dat wij met 3 punten aan de haal gingen. Echter kwam één van onze tegenstanders op het lumineuze idee om de bal een peer naar voren te verkopen, terwijl hij nog maar net de middenlijn gepasseerd was en zodoende werd de iets te ver voor zijn doel staande Frank compleet verrast (eigenlijk werd iedereen verrast inclusief de doelpuntenmaker zelf) en verdween de bal tegen het net. 1-1. Niets leek er op dat zij zouden scoren en dan doen zij het met een verdwaald afstandsschot. Helaas konden wij niet voor de 2e keer scoren en dus bleef het 1-1. Balen natuurlijk. Onze competitiestart is dit seizoen wel met veel pech doorspekt. Komende wedstrijd thuis maar weer 3 punten pakken dan.

4 wedstrijden gespeeld   1   1   2; 4 pnt.                      Doelsaldo:  9 – 7

Arno Mulder                                                                            3

Danny Prangsma                                                                     2

Maarten Kennis                                                                       2