Verslag Veteranen 14 maart, 21 en 25 april 2018

14 maart 2018              Otterlo VE1 – OVC VE1                                    1-1

Een mooie voetbalmiddag onder geweldige weersomstandigheden. OVC, die inmiddels al kampioen is, blijft voor ons een geduchte tegenstander maar alles gaat met respect voor elkaar. Wij komen wonder boven wonder op een 1-0 voorsprong door een perfect uitgevoerde counter. Herman pikt de bal op en speelt Patrick in de diepte aan, die deze kans koelbloedig benut. Daaraan voorafgaand had OVC al meerdere grote kansen gehad die of naast gingen of over gingen of gered werden door onze uitstekend keepende Frank of een hoofd of been van één van onze spelers. Bij één van de vele keren uitverdedigen presteerde Gerard het om in het 5-meter gebied een panna uit te voeren. Het Solmar je tegenstander zijn ! De 1-0 stand houden wij in de 2e helft nog zo’n 40 minuten vol totdat één van de OVC aanvallers binnen de beruchte lijnen onderuit wordt gehaald; penalty. De nemer daarvan jaste hem keihard binnen; 1-1. Nog geen minuut later knalde diezelfde speler ook nog ff de 1-2 binnen en zou ons harde werken onbeloond blijven. Maar onder het genot van een biertje stonden de spelers van OVC erop dat de eindstand op 1-1 bepaald moest worden want niemand verdiende, volgens hen, te verliezen na zo’n mooie voetbalmiddag. Wij konden ons daarin wel vinden en zo geschiedde. Rest mij nog een paar mannuh extra in het zonnetje te zetten om uiteenlopende redenen:

Gert-Jan Rap door het schenken van een nieuwe wedstrijdbal;

Gijs van Lagen die van zijn vakantieadres terugkwam om de wedstrijd mee te spelen;

Edwin Lagerwey die al bij het 2e de hele wedstrijd had gekeept;

H.P. die al bij het 3e de hele wedstrijd had gespeeld.

DANK en KLASSE MANNUH !!!!

21 april 2018                Otterlo VE1 – DVOV VE1                                  2-4

Onder tropische omstandigheden speelden wij deze wedstrijd tegen een veel betere tegenstander en daardoor is de uitslag dan ook een juiste afspiegeling. Wij komen, een beetje ongelukkig eigenlijk, op een 0-1 achterstand te staan. Echter lang kon DVOV niet genieten van hun voorsprong want wij kwamen al snel langszij door een goal van Maarten Kennis na een voortreffelijke voorzet van Gijs. Op onze beurt konden wij ook niet lang daarvan genieten want voor de thee komt DVOV weer op voorsprong; 1-2. In de 2e helft bouwt DVOV de voorsprong verder uit tot 1-3 en maakt Willem van Santen in zijn debuutwedstrijd de 2-3. Een hele simpele schuiver, niet al te hard maar precies in het hoekie. Niet lang daarna komt de eindstand van 2-4 op het scorebord en konden wij gaan genieten van het zilte nat wat wij kwijt geraakt waren tijdens de wedstrijd. En weer rest mij nog een paar mannuh extra in het zonnetje te zetten om uiteenlopende redenen:

H.P. die al bij het 3e de hele wedstrijd had gespeeld;

Maarten Kennis die al bij het 2e de hele wedstrijd had gespeeld;

Mark Blankwater die al bij het 2e de hele wedstrijd reserve had gezeten;

Maarten Kerkhof die, nadat hij eerst het 1e had gecoacht, ons kwam versterken;

DANK en KLASSE MANNUH !!!!

25 april 2018                DUNO VE1 – Otterlo VE1                                  0-6

Een inhaalwedstrijd op de woensdagavond. Het koste aardig wat inspanning om aan een representatief team te komen maar het is uiteindelijk gelukt. Het aantal mannuh varieerde de dagen voor de wedstrijd van 11, 12, 11, 12, 13, 12, 11, 10, 11, 12, 13 naar uiteindelijk 14. En met zoveel “huurlingen” erbij legden wij een prima pot op de mat. Duno had, zelfs met Harry in hun gelederen, niets in te brengen. Met de rust stonden wij al met 0-4 voor door doelpunten van Arno Mulder, Wim van Santen en 2 x Herman-Pieter Prangsma. Arno scoorde met de kop na een goeie voorzet van Jan Pol. Wim van Santen tikte de rebound binnen na een redding van de keeper en HP was helemaal in topvorm met zijn beide goals. Bij zijn 2e stond hij met de rug naar het doel toen hij de bal aangespeeld kreeg, draaide om zijn as, stak een sjekkie op en schoot onhoudbaar binnen. Wim van Santen zat toen al geblesseerd op de bank en Bouke kwam hem vervangen. In de 2e helft gingen wij onverdroten door wat resulteerde in de 0-5 door een doelpunt van Ab Hoogeweg na een sublieme strakke voorzet van Eric Lagerweij. Maarten Kerkhof werd getroffen door een soort zweepslag en voor hem kwam Jos Jacobs in het veld. Daarmee stond er een aanvalsduo (Jos en Ab) die samen 130 jaren oud zijn en waar de verdedigers van Duno nog moeite mee hadden. De 0-6 kwam op naam van Eric Lagerweij die vanaf zo’n metertje of 25 de bal hoog in de touwen joeg. Het biertje op de terugweg smaakte voortreffelijk, maar da’s logisch. Met dank aan de huurlingen te weten:

Dennis van Aggelen;

Ferdi Jonkers;

Maarten Kerkhof;

Eric Lagerweij;

Herman-Pieter Prangsma;

Wim van Santen;

Bouke van de Zaag.

DANK en KLASSE MANNUH !!!!

14 wedstrijden gespeeld          7   1   6;       22 pnt.        Doelsaldo: 48 – 41

Vincent Gerritsen 9
Patrick Bunt 7