Sportpark Kastanjebos geopend

OTTERLO ,,Het is super mooi geworden. Een droom ook die is uitgekomen. In feite hebben wij het onmogelijke bereikt. Alle wensen zijn vervuld.” Aan het woord is een supertrotse Bertus Hendriksen van voetbalvereniging SV Otterlo. Woensdagavond werd onder grote belangstelling sportpark Kastanjebos officieel werd geopend

,,Ik ben hier een jaar of 15 geleden komen voetballen. Toen werd verteld dat Otterlo binnen een paar jaar op een nieuw park zou gaan spelen. De eerste jaren werd de club misschien daarom wel uitgelachen. Maar uiteindelijk kunnen wij nu lachen”, liet eerste elftalspeler Laurens Foekens weten, die namens de leden alle vrijwilligers bedankte.

,,Die zijn wij enorm dankbaar. Er kwamen zelf vrijwilligers eerder terug van vakantie”, benadrukte voorzitter Hendriksen, die de laatste paar jaar vrijwel full-time bezig was met dit project. ,,Uiteindelijk hebben wij het met z’n allen gedaan. Er stond een heel goed team, met als doel respect voor elkaar. Er waren best wel eens meningsverschillen. Maar we zijn er altijd uitgekomen.”

,,Wij hebben ook de enorme gebondenheid aan de club Otterlo gemerkt. Veel sponsors hebben ons zelfs ongevraagd geholpen en gesteund. Wij wilden nog sparen voor de inrichting van de speeltuin. Maar ik kreeg net een bericht dat Herman Pieter Prangsma van de camping De Wije Werelt dat voor zijn rekening neemt. Geweldig.”

Hendriksen had bijna drie A4’tjes nodig om wethouders en overige betrokkenen van de gemeente Ede alsmede een groot aantal direct betrokkenen bij de bouw te bedanken. Uiteindelijk waren het wethouder Johan Weijland, die de officiële opening samen met penningmeester Jan Randewijk deed en wethouder Willemien Vreugdenhil, die het door de Raad kregen. Vreugdenhil sprak ook nog, en noemde het nieuwe sportpark ‘het hart van Otterlo.’

,,De meeste sportparken worden tegenwoordig langs een snelweg of bij een bedrijventerrein aangelegd. Dit ligt naast de Hoge Veluwe. Een triple A locatie. Onlangs was Vitesse hier nog. Zij keken hun ogen uit. Wij zijn enorm trots op dit park. Hier kan de Otterlose bevolking in lengte van jaren van genieten. Dat het zolang heeft geduurd, is achteraf meer dan de moeite waard geweest”, besluit Bertus Hendriksen.