SDVB maatje te groot voor Otterlo

Derdeklasser Otterlo verloor de bekerwedstrijd bij eersteklasser SDV Barneveld met 5-0.

,,De thuisclub was echt een maatje te groot. In de eerste helft hebben we heel defensief gespeeld. De ruststand was maar 1-0″, verklaarde Otterlo trainer Maarten Kerkhof. Hij zag zijn ploeg nauwelijks een kans creëren. ,,Maar wat misschien nog belangrijker was ook geen spelplezier uitstralen. De spelers bleken dezelfde gedachte te hebben. Ik vond dat verdedigende spel helemaal niets. Ik heb ze meer naar voren laten spelen. Het gekke was dat er minder kansen werden weggegeven maar de thuisclub wel vier keer scoorde”, keek de trainer terug.

SDV Barneveld bleek wat slimmer te zijn. ,,Dat zag je bij de 3-0. Wij discussiëren nog of de vrije trap terecht is. Maar SDVB ging door en scoorde. Toch ben ik over de tweede helft helemaal niet ontevreden. Onze belangen liggen nu een maal in de competitie. Daarop focussen is ons enige doel”, sloot Kerkhof af.