VAN ROOIJEN SCOORT EERSTE DOELPUNT VOOR OTTERLO OP KASTANJEBOS

Zaterdag 13 augustus 2016 gaat de geschiedenisboeken van S.V.Otterlo in.
Het eerste doelpunt voor SV Otterlo op het prachtige nieuwe sportpark is gescoord door Marco van Rooijen.
Marco van Rooijen ???
Speelt die niet voor Bennekom ???
Speelt hij niet voor DOVO ???
Nee hij speelt voor SV Otterlo !!
De nieuwe hoofdtrainer Ronald Lieftink heeft deze technisch begaafde speler meegenomen van Bennekom.

Op zaterdag 6 augustus, in de eerste wedstrijd van Otterlo 1 tegen VDZ werd er niet gescoord, althans niet voor Otterlo.
De tegenpartij had minder moeite het doel te vinden.
Met maar liefst 4 doelpunten in de tas vertrokken de spelers van VDZ goed gemutst sportpark Kastanjebos.

De spelers van Otterlo 2 zagen het gebeuren en roken hun kans.
Er werd al druk gespeculeerd (moeilijk woord voor gegokt) welke speler van 2 het eerste doelpunt op Kastanjebos zou gaan maken.
Roel Hazeleger was ervan overtuigd dat hem dat wel zou gaan lukken.
Op basis waarvan hij deze uitspraak deed is mij nog steeds een raadsel want Roel is nu niet bepaald een doelpuntenmachine (en dan druk ik me nog zacht uit).
De trainers moesten hem maar opstellen tegen Stroe 2 en dan zou hij het wel laten zien.

Donderdag 11 augustus ’16
Otterlo 2 speelt tegen Stroe 2.
De druk was enorm, zelfs de verdedigers wilden het eerste doelpunt maken.
Sjoerd Meijer, op papier de laatste man van Otterlo 2.was regelmatig op de helft van Stroe te vinden.
Hij speelde wel erg diep, en ook de rest van de spelers speelden aanvallender dan ooit.
Effectief was het echter niet.
Erg vakkundig wisten de spelers de velen kansen om zeep te helpen, een prestatie op zich.
Roel Hazeleger kon ook geen potten breken, maar bleef het dapper proberen. Aan goede wil geen gebrek. Aan scorend vermogen wel.
Het tweede evenaarde de prestatie van het eerste elftal en ging uiteindelijk ook met 0-3 ten onder.

Zaterdag 13 augustus ’16
Veenendaal kwam op bezoek.
Ik herkende de trainers van Veenendaal direct, Cris Minnebreuker en Mart Gerrist, beiden afkomstig van Wageningen (Samen goed voor vele gele en rode kaarten in hun eigen voetbalcarrière).
Heel apart Wageningen die ontwikkelingshulp biedt aan Veenendaal.
Het begin was voor Veenendaal wat resulteerde in een 0-1 voorsprong.
De 1-1 werd gescoord door de keeper van Veenendaal.
Heel sportief van de keeper maar dus nog steeds geen doelpunt van een Otterlo speler.
Maar toen kwam het historisch moment, een vrije bal genomen door Daan de Rooij werd bekwaam afgemaakt door MARCO VAN ROOIJEN !
Ik verwachtte veel kabaal vanaf de tribune, een uitzinnig publiek, polonaise, de wave.
Ook vanuit de speakers bleef het angstaanjagend stil (redactie: Rob Hummelen was met vakantie)!
Enkel een bescheiden feestje op het veld, meer was er helaas niet.
Het besef van HET HISTORISCHE MOMENT werd helaas compleet gemist.
Ook na afloop van de wedstrijd geen bloemen voor Marco van Rooijen, een fotograaf in geen velden of wegen te vinden.
Marco van Rooijen niet op de schouders, geen ereboog of applaus.

Het ergst van alles: EEN GEMISTE KANS OP EEN FEESTJE !

Uw redacteur vanuit Ede met een Otterlo hart: Jan Zeggelaar