Otterlo stelt teleur

,,Een teleurstellende wedstrijd. Ik had graag met een zege bij Elspeet definitief afscheid willen nemen van de onderste regionen. Maar door het 2-0 verlies sta je er toch nog bij”, sipte Maarten Kerkhof (op archief foto).
De trainer zag in de eerste minuten dat Otterlo de Elspeet storm overleefde. ,,Daarna was er een half uur, waarin wij heel goed speelden. Hadden via Alvin Broekhuizen en Paul Speldenbrink ook de kansen op een doelpunt. Maar kort voor de rust kwamen we door een zeldzaam foutje van doelman Bas Pol toch met 1-0 achter.” Mark Spijkerboer profiteerde.

,,De tweede helft was lastig. Elspeet groef zich in. Voor ons was het lastig er door heen te komen. Kwam ook omdat het stukje extra bij ons ontbrak. Door een miscommunicatie werd het ook nog 2-0. (Rick Mulder). Met lange ballen probeerden wij nog terug te komen. Maar dat was juist in hun straatje.”

,,We moeten deze wedstrijd maar zien als een incident. Na de winterstop waren we goed bezig. Zaterdag komt Batavia, de nummer twee, op bezoek. Dan kunnen we onze borst natmaken”, besluit Maarten Kerkhof.

Met 12 punten uit 13 ontmoetingen bivakkeert Otterlo op een tiende plaats. Elspeet, Stroe, Hulshorst en Barneveld staan daar nog onder. Het verschil met Elspeet en Stroe is drie punten. Dat met Hulshorst vier, maar die hebben nog een wedstrijd tegoed. De voorsprong op rode lantaarndrager Barneveld bedraagt zeven punten.

Bron: Ede Stad