Otterlo met kater naar oktoberfeest

In Otterlo wordt zaterdagavond het traditionele oktoberfeest gevierd. De voetballers van Otterlo gaan er met een kater heen. Bij Rood Wit werd een vrij kansloze 4-0 nederlaag geleden.

,,We waren vandaag niet bij de les”, stelde Maarten Kerkhof (op archief foto) klip en klaar. ,,Het leek er op dat we de moeilijke openingsfase wisten te door staan. Maar na balverlies viel dan toch de 1-0.” De topscorer van de derde klasse B Marcel van Nieuwenhuizen was de schutter.
,,Daarna kregen wij met de weer herstelde Jop Stöfsel een goede kans op de 1-1. De bal viel op het dak van het doel. En vervolgens liep Rood Wit voor de rust nog uit naar 3-0 (Jeroen van den Brink en Barry Grevengoed). We kregen mentaal een paar tikken. De concentratie ontbrak aan onze kant. Rood Wit heeft hele goede spitsen die daar van profiteren.”
,,Dan hoop je dat je in de tweede helft nog snel op 3-1 komt. Opnieuw Jop Stöfsel had de mogelijkheid daarvoor. Maar die viel niet. En er zaten er bij ons teveel niet in de wedstrijd, om alles of niets te gaan spelen. Uiteindelijk werd het nog 4-0 (Marcel van Nieuwenhuizen). Daar is niets op af te dingen”, stelde de realistische Kerkhof.

,,Zaterdag krijgen we Hulshorst. Die staan onder ons. Moeten we maar een mooie dag van maken. Dat is voor later. Nu ga ik mijn debuut maken bij het oktoberfeest. Natuurlijk was het leuker geweest daar heen te gaan met een overwinning. Maar ik laat mijn avond niet daardoor verpesten”, besluit Maarten Kerkhof.

Bron: Ede Stad