Otterlo blijft winnen

Otterlo zit in een goede flow. Voor de vierde achtereenvolgende keer was er winst. Rood Wit werd met 1-0 verslagen.
,,De eerste helft was heel goed van onze kant”, had Maarten Kerkhof gezien. ,,Het tempo lag hoog. Hoewel Rood Wit behoorlijk inzakte, wisten wij met de wind mee vijf tot zes goede kansen te creëren. Maar Alvin Broekhuizen en Evan Theunissen wisten niet te scoren.”

,,Ik vond het na de rust minder van onze kant. Toch kwamen we op 1-0. Een voorzet van Joep Moormans kwam uiteindelijk voor de voeten van Robin Koning (op archief foto) terecht, die scoorde. Alvin Broekhuizen verzuimde daarna de wedstrijd te beslissen.”

,,Daardoor was het in het laatste kwartier nog billen knijpen. Doelman Bas Pol redde ons nog een keer bij een één op één situatie. Bij een scrimmage kwam de bal op de buitenkant van de paal”, zag de opgeluchte trainer.

,,Wij zijn inmiddels een stevige middenmoter. Doel is nu te proberen zo lang mogelijk voor de derde periode mee te doen. Ik denk dat we daarvoor de kwaliteiten hebben. De groep is ook fit. We konden met dezelfde opstelling als vorige week spelen”, sluit Maarten Kerkhof af.

Zaterdag wacht de uitwedstrijd bij nummer acht Zwart Wit’63 in Harderwijk.

Bron: Ede Stad