Otterlo achtervolgd door pech in wedstrijd tegen Terschuurse Boys (incl. fotoverslag)

Derdeklasser Otterlo ging op eigen veld met 1-3 onderuit tegen Terschuurse Boys. De zege van de gasten was zeker niet onverdiend. Maar wel moet worden aangetekend dat Otterlo een pechvolle zaterdag kende.

In de eerste plaats was daar het keepersleed. Dat betekende dat doelman Wim van Dam (vierde keeper, Red) tussen de palen stond. Maar ook de constatering dat de nederlaag zeker niet op zijn conto geschreven mocht worden.

,,Ik hoorde donderdagavond dat ik zou keepen. Bas Pol, de vaste doelman is geblesseerd en komt dit seizoen vrijwel zeker niet meer in actie. Donderdagavond op de training raakten ook de tweede en derde keeper geblesseerd. Toen kwam men bij uit. Ik heb dit seizoen slechts een enkele wedstrijd gekeept. Wanneer de laatste was? Ik denk voor de winterstop een keer met Otterlo 2″, kijkt Van Dam terug.

GEEN GROENTJE ,,Ik heb wel wat ervaring in de hoofdmacht opgedaan in het verleden. Maar mede door werk moest ik stoppen om bij een vast elftal te keepen. Of ik wat aan de doelpunten kon doen? Ik denk zelf dat ik bij de derde niet goed optrad. Of je komt eruit en hebt de bal, of je blijft staan en wacht af. Ik koos voor de eerste optie maar die speler (Ronald Bouwman, red.) was me te snel af”, sipte de 26-jarige doelman.

Daarnaast miste Otterlo de geschorste Niels Blotenburg. Viel in de warming-up Paul Speldenbrink geblesseerd af. Werd Otterlo door scheidsrechter W. de Wit uit Dodewaard een strafschop onthouden. Moest Evan Theunissen na zestien minuten ziek uitvallen. En alsof dat nog niet genoeg was, kon invaller Sven Staal twee minuten later geblesseerd inrukken.

,,Het was pechvol. Maar daardoor hebben we niet verloren. Ik vond ons veel te timide starten”, was Van Dam kritisch.

In de eerste twintig minuten had Terschuurse Boys het beste van het spel. Maar behalve een schotje van Dennis van de Veen leverde dat geen noemenswaardig werk voor de doelman op. Na een half uur ontbrandde de streekderby.

Beide ploegen kregen kansen. Otterlo via Dennis van de Bunt en de gasten via Gydo Vos. Maar in dat duel bleef Wim van Dam winnaar.

Ook een schot dat op de paal belandde (Vos) en de rebound naast geschoten door Ronald Bouwman wist Otterlo te overleven.

,,Dan kom je een minuut of vijf voor rust op achterstand. Die nummer 8 (Gydo Vos) zette de aanval op de middenlijn op. Hij mocht zomaar doorlopen en zijn schot was onhoudbaar”, analyseerde Van Dam.

STRAFSCHOP VERDIEND In de tweede helft toonde de thuisclub meer lef. ,,De schroom werd afgegooid en de gelijkmaker was verdiend in die fase. Zij dachten aan een overtreding op Dennis van de Veen, de scheidsrechter liet doorspelen en Dennis van de Bunt liet de doelman kansloos:1-1″, glunderde Van Dam.

Het had nog mooier kunnen zijn voor de thuisclub. Maar het bleef bij een droom.

,,Ik dacht dat Robin Koning weggeduwd werd en verwachtte een fluitsignaal. Maar de scheidsrechter vond het een ‘schwalbe ‘en liet doorspelen. Geen strafschop en een aanval Terschuurse Boys. Die speler (Thomas Vaarkamp) ging neer en de scheidsrechter gaf nu wel een strafschop. Misschien terecht maar als je hem aan de ene kant niet geeft waarom dan twee minuten later wel”, vroeg de doelman zich af. Hij was op de inzet van Hans van Essen volstrekt kansloos: 1-2.

,,Je weet dat het lastig wordt omdat Otterlo risico’s moet nemen. De 1-3 zeven minuten voor tijd was te veel. Of ik zaterdag weer keep? Dat ligt aan de trainer en de beschikbare keepers. Ik wil wel”, besloot clubman Wim van Dam.

Otterlo staat in de derde klasse op een veilige achtste plaats. De ploeg heeft 24 punten uit achttien wedstrijden verzameld. Zaterdag gaat de reis Teuge.

Bron: Ede Stad

Hieronder een fotoverslag van de wedstrijd, gemaakt door Geert Nieuwenhuis.