Nieuw Sportpark

Nieuw sportpark SV Otterlo gaat definitief door!

OTTERLO ,,De grootste overwinning ooit van Otterlo”, jubelde Bertus Hendriksen. Het bestuur van de voetbalvereniging kreeg dinsdag van wethouder Willemien Vreugdenhil  te horen dat er geen bezwaren meer zijn op de komst van een compleet nieuwe accommodatie aan de Hoenderloseweg in Otterlo.

De huidige velden van Otterlo zijn sterk verouderd en verdeeld over twee locaties, aan de Dries en Onderlangs. De opzet is dat hier woningbouw gaat plaatsvinden. De plek van de nieuwe velden had nog een agrarische bestemming, waardoor er een nieuw bestemmingsplan nodig was. De locatie grenst aan het natuurgebied Veluwe. Daarom is veel aandacht besteed aan een goede natuurinpassing van de nieuwe velden.

,,Er waren zes zienswijzen, waar er vijf van afgehandeld waren. Alleen de Gelderse Natuur- en Milieufederatie (GNMF) en Stichting Milieu Ede (SME) hadden nog een bezwaar”, weet Hendriksen. ,,Het beroep zou op 10 juni bij de Raad van State plaats vinden. Daarvoor moest voor 14 mei een antwoord op een aantal vragen worden gegeven. Daar heeft men geen gebruik van gemaakt. Dat betekent dus dat de zienswijze is ingetrokken. Inmiddels de omgevingsvergunning verstrekt.” ‘

,,Je kunt wel spreken van een feestdag”, zegt de blije Bertus Hendriksen. ,,Eindelijk. Als club zijn wij er 15 jaar mee bezig geweest. Het is ook een beloning voor veel Otterloërs, die er veel tijd en energie in hebben gestoken. En zeker is het niet alleen een persoonlijk succes. Wel wil ik de namen van Jan Randewijk en architect Henk Geert Blaak noemen. Die hebben er heel veel tijd in gestopt.”

,,Wij willen nu in september/oktober starten met de werkzaamheden. Wij hopen dat men ingang van het seizoen 2016/2017 op het nieuwe sportpark kan worden gespeeld. De bedoeling is dat er naast het clubhuis, er  twee natuurgrasvelden en een kunstgrasveld komen met een achttal ondergrondse kleedkamers.”

Bron: Ede stad