Doelpuntloos gelijkspel bij dorpenderby SDS ’55 – Otterlo

Niet geweldig. Een paar bevliegingen en dat was het. Commentaar lijkt me overbodig. Het regende clichés na de dorpenderby die in 0-0 eindigde.
,,Ik had op meer gehoopt en verwacht. De kansjes waren er wel. Maar het was allemaal ‘net niet’. En dan ontbrak ook het kleine beetje geluk wat je moet hebben. Ik had een paar goede kansen en Paul Speldenbrink schoot op de paal”, sipte Michiel Broekhuizen na afloop.

,,Gezien het veldspel een terechte uitslag”, meende SDS ’55 trainer Marcel van der Hoop.
,,Er is deze week goed getraind. De hele week ging het over de derby. Maar ik zag dat zaterdagmiddag niet terug. Misschien de zenuwen bij een aantal spelers. Maar kan er op dit moment nog niet de vinger achter leggen.”

Beide ploegen staan in het rechterrijtje. Bij winst had een van de twee ploegen goede zaken kunnen doen.

VOOR OTTERLO ,,Wij blijven twee verliespunten voor op Otterlo. Maar ik denk dat zij in eerste instantie de beste kansen hebben gehad. Hoewel SDS in blessuretijd via invaller Arie de Jager nog een dot van een kans kreeg. Of dat verdiend was geweest? Nu zeg ik niet, maar na een paar dagen tellen alleen de punten nog. Maar nogmaals met een gelijkspel kan ik uiteindelijk wel leven”, ging de SDS-trainer verder.

Michiel Broekhuizen had de laatste twintig minuten vanaf de bank bekeken.

,,De wissel met de ook aardig in vorm zijnde Dries Hazeleger was wel logisch. Ik zat er echt doorheen. Nee, dit was niet onze beste wedstrijd. Na het Spaanse trainingskamp en de oefenwedstrijden was ik vooraf optimistisch. Probleem bij ons is dat we moeilijk scoren. Maar gelukkig ook weinig doelpunten incasseren. Het doelsaldo 9-18 zegt denk ik genoeg”, analyseerde Broekhuizen.

OBJECTIEF Voor de neutrale toeschouwer viel er niet zoveel te genieten. Met af en toe een paar mogelijkheden over en weer was de beste kans nog voor Otterlo speler Broekhuizen.

,,Ik kreeg de bal wat onverwacht en nam vanuit de draai niet goed aan. Dat had beter gekund en gemoeten.”

Het vuurwerk buiten het veld na een minuut of tien spelen inspireerde de spelers verder niet. In de eerste helft had Otterlo tussen de twintigste en vijfendertigste minuut het betere spel. Daarna nam het hardwerkende SDS de regie over.

,,Ik heb in de rust gezegd meer de bal via het middenveld te laten lopen. Er werd steeds weer geprobeerd met de lange bal te werken. In de slotfase drie keer aanvallend gewisseld. Maar het mocht niet baten”, eindigde Marcel van der Hoop gelaten.

,,Meer als 0-0 zat er niet in. Voetballend kan het zeker beter. Ik speel met Otterlo graag bij SDS. Dat licht vijandige publiek inspireert wel. Het leuke is ook dat de derde helft gezamenlijk wordt gevierd. Het kan wel eens laat worden”, grapte Broekhuizen tot besluit.

GOEDE SCHEIDSRECHTER Scheidsrechter R. Tulen uit Barneveld leidde de derby rustig en goed. Misschien was de gele kaart (Jaap Evert Roelofsen liep na een blessurebehandeling zonder toestemming het veld in, onnodig. Maar dat doet niets af aan het feit dat deze jonge scheidsrechter liet voetballen waar kon. Floot waar nodig en verder onopvallend op de achtergrond bleef. Daar waren vriend en vijand het gelukkig ook over eens.

Waar SDS de negende plaats bezet, staat Otterlo nog op een veilige elfde plaats. In de derde klasse degradeert de nummer laatst en spelen de nummers twaalf en dertien P/D wedstrijden.

SDS krijgt zaterdag Barneveld op bezoek en Otterlo ontvangt streekgenoot Stroe.

Bron: Ede Stad