31-03-2018 Otterlo VE1 – Redichem VE1 2-1

De tijd dat wij samen gezellig BBQ-den en een biertje dronken ligt al weer heel ver achter ons en de gemoedelijkheid tussen beide verenigingen is er na vandaag weer niet beter op geworden. Wordt er mondiaal gesproken over “koude oorlog” zo kan je dit ook bestempelen.

Het venijn zat hem wat dat betreft in de staart, want tot een paar minuten voor het einde van de wedstrijd was er eigenlijk niets aan de hand. De stand was op dat moment 2-1. In de 1e helft kwamen wij op voorsprong door een doelpunt van Vincent. Een goeie voorzet van Herman werd door hem in de touwen gekopt. In de 2e helft hielp Danny onze goedkeepende Frank door een bal van de lijn te redden maar de 1-1 viel later toch. Wij waren aan elkaar gewaagd en het spel golfde op en neer. Met nog zo’n 10 minuten te spelen kreeg Vincent de mogelijkheid om vanaf zo’n metertje of 25 op goal te schieten en de bal verdween in de verre bovenhoek; 2-1. Vlak voor het einde van de wedstrijd keurde de scheidsrechter een doelpunt van Redichem af. De reden daarvan bleef wazig en waren, zoals gezegd, de rapen gaar en de protesten hevig. Voldoende reden om de wedstrijd te beëindigen en zodoende konden wij weer 3 punten bijschrijven. Wij hebben in 2018 tot nu toe 3 wedstrijden gespeeld en alle 3 gewonnen, een mooi resultaat. Helaas is dat niet terug te zien in de eindstand want de KNVB heeft de uitslag van de vorige week gespeelde wedstrijd tegen SKV VE1 uit de stand gehaald. Dit is nu al de 2e keer dit seizoen dat er 3 punten van ons worden afgepakt.

Ik weiger echter dit aan te passen in onderstaand totaaloverzicht en topscorerslijst. Wij hebben immers deze punten gewoon gepakt en die doelpunten gewoon gemaakt!

11 wedstrijden gespeeld          6   0   5;       18 pnt.        Doelsaldo: 39 – 36

Vincent Gerritsen 9
Patrick Bunt 6