24-03-2018 SKV VE1 – Otterlo VE1 0-3

Eindelijk daar was tie weer > DE ZON. Geen nachtvorst, geen sneeuw, geen regen, geen ijzel, geen Syberische snijdende wind en dus ook geen afgelastingen. Nee, wij konden weer eens onder heerlijke weersomstandigheden een wedstrijd spelen. Met 12 man op pad per luxe touringcar naar Wageningen. 12 man ??? Ja, met maar 12 man. Gelukkig werden er dat in de 2e helft 13 want Maarten kwam ons, nadat hij eerst nog met het 2e een hele wedstrijd had gespeeld, versterken. KLASSE Maarten. (Hiermee verdiende hij meteen het recht mee te mogen op ons jaarlijkse uitje.) Hij verving na een kwartiertje in de 2e helft de moegestreden A3 en ging meteen voortvarend van start. Uit een voorzet van hem scoorde Herman-Pieter de 0-1. Tot die tijd was de wedstrijd een wat gezapig duel met voor beide teams hier en daar een kansje. Na het openingsdoelpunt scoorde Herman de 0-2 met een schot hoog in de touwen vanaf zo’n metertje of 25. Ab verving, met nog zo’n kwartiertje te spelen, Danny die waarschijnlijk gedurende de gehele wedstrijd last had gehad van zijn aflopende (?) hernia.

Waar daarna de scheidsrechter last van kreeg weet bijna helemaal niemand want ineens gaf hij luk raak hier en daar een zooi kaarten en begon tijd bij te tellen wanneer er gewoon een ingooi was. Eerst kreeg H.G. een gele prent nadat hij uitleg had gevraagd over de zoveelste (niet) buitenspel en dat betekende dus 10 minuten naar de kant. Hetzelfde lot overkwam H.P. (niet te verwarren met H.G.) met dien verstande dat hij na ontvangst van een gele kaart door bleef mekkeren en dus rood kreeg.

Wij moesten met 9 man verder en scoorden met dit ondertal de 0-3. Na een vloeiende aanval kwam de bal bij Ab die keurig de opkomende Patrick bediende die beheerst doel trof. De sfeer was groots en het bier vloeide rijkelijk. Bij Eethuys Airborne in Renkum werd door H.P. een grote doos bitterballen en andere lekkere hapjes gekocht en zo was de terugreis, zoals eigenlijk altijd, een feestje.

10 wedstrijden gespeeld          5   0   5;       15 pnt.        Doelsaldo: 37 – 35

Vincent Gerritsen 7
Patrick Bunt 6