23 april 2016 ESA VE1 – Otterlo VE1 6 – 4

23 april 2016                ESA VE1 – Otterlo VE1                                    6 –  4

Ja, inderdaad, je leest het goed. Verloren van ESA. Dat overkomt ons zelden of nooit. Bij ESA liepen wel een paar nieuwe (jongere) gasten in het veld die wij nog niet eerder hadden gezien en dat hielp hun wel. En bij ons ontbraken de “lopers” Edwin, Maarten en Vincent. Maar dat waren niet de redenen dat wij hebben verloren hebben want wij speelden allemaal als een draak. Balverlies, geen medespeler weten te bereiken en inspiratieloos. Wij hadden dan ook niets in te brengen en de enige die nog een voldoende haalde was Frank door zijn, toch nog, vele reddingen. Want ESA bleef maar komen en vuurde de één na de ander op zijn doel af. Na zo’n 20 minuten spelen kwamen zij dan ook op 1-0 en het duurde nog een kwartiertje voordat de “gekke” 5 minuten periode aanbrak. In de pak-um-beet 35e minuut kwam ESA op 2-0 en in de 36e minuut kwamen wij dichterbij door een doelpunt van Ben na een voorzet van Herman; 2-1. Echter direct na de aftrap (37e minuut) scoorde ESA al weer de 3-1. Maar in de pak-um-beet 40e minuut kopte Gerard, na een corner van Herman de 3-2 binnen. En zo kwam aan die doldwaze minuten een einde en gingen wij rusten. Zou het dat toch nog wat kunnen worden in de 2e helft? Nou, nee hoor. ESA ging gelijk weer van start en binnen de kortste keren keken wij tegen een achterstand aan van 6-2. Wij komen uiteindelijk nog wel door 2 doelpunten op 6-4 maar toen was het toch echt gedaan. Onze 3e was een “verdwaald” schot van Gijs die via een rug van een tegenstander doeltrof en onze 4e werd gescoord door Ab uit een rebound na een vrije trap van Martin. Geen hoogstaande wedstrijd dus maar wij hebben ons op de terugweg toch prima vermaakt. Biertje en een nieuwe bus, wat wil je nog meer. Nog 3 thuiswedstrijden voor de boeg en dan .. op naar de Hoenderloseweg 4a; ons spiksplinter nieuwe onderkomen. Vanaf seizoen 2016-2017 gaan wij daar spelen en daar heb ik heel veel zin in.

18 wedstrijden gespeeld   7   3   8; 24 pnt.                  Doelsaldo:  50 – 47

Maarten Kennis                                                                       9

Danny Prangsma                                                                     7

Martin van Baalen                                                                    5