22-10-2016 Otterlo VE1 – ESA VE1 3 – 3

22 oktober 2016           Otterlo VE1 – ESA VE1                                    3  –  3

ESA is niet meer zo’n makkie als voorheen. Zij hebben hun ploeg nogal verjongd en daarmee is hun gemiddelde leeftijd flink gedaald en de weerstand behoorlijk toegenomen. Geen probleem want nu worden het ” echte”  wedstrijden. Vanaf het begin ging het er meteen fel aan toe van beide kanten wat voor beide 11-tallen kansen en mogelijkheden creëerden met schoten op beide doelen maar beide keepers wisten hun goal lang schoon te houden. ESA komt dan op voorsprong maar vlak voor het verstrijken van de 1e helft maakt Maarten gelijk. Hij kreeg de bal randje buitenspel diep aangespeeld, omzeilde een aantal spelers en wist de keeper te verslaan met een harde schuiver in de linkerbenedenhoek. ESA protesteerde nog wat maar de goed leidende scheidsrechter Gert-Jan was gedecideerd; ruststand 1-1.

Na de thee komen wij op voorsprong door weer een doelpunt van Maarten maar een penalty tegen zorgde voor de 2-2. Opnieuw wordt een zeer goeie aanval van ons omgezet in een doelpunt. Gerard Kamstra stond ongedekt in het 5 metergebied, ontving de bal en schoot zeer beheerst in het dak van het doel; 3-2. Met nog zo’n kwartier te gaan hoopten wij deze voorsprong te behouden maar helaas. ESA kwam toch weer langszij. Vlak voor tijd had Maarten toch nog de wedstrijd kunnen beslissen. Hij legde de voorzet prachtig stil op zijn borst en haalde verwoestend uit maar de keeper van ESA kon deze inzet pareren. Al met al een terechte uitslag, al had ik liever alle punten in huis gehouden.

6 wedstrijden gespeeld   2   2   2;        8 pnt.               Doelsaldo:  18 – 10

Maarten Kennis                                                                       7

Arno Mulder                                                                            3

Danny Prangsma                                                                     3