18-02-2017 Wodanseck VE1 – Otterlo VE1 0 – 2

En het is ook best wel lekker om ook de 2e wedstrijd na de winterstop te winnen en zeker uit bij Wodanseck. De wedstrijd was, zoals verwacht, een waar gevecht tussen twee gelijkwaardige ploegen. Vooral de spits van hen bezorgde Wilbert en Edwin veel werk en ook Frank moest een paar keer handelend optreden. En met succes, want wij hielden vandaag de nul. En dat deden wij met het hele team door met elkaar EN voor elkaar hard te werken. Hulde mannuh! De 1e kans van de wedstrijd was voor onze enige echte allochtoon Danny die op rechts weggestuurd werd door Jan en keihard op de keeper schoot. De wedstrijd ging op en neer maar wij kregen de betere kansen terwijl de behendige spits van Wodanseck wel dreigend was maar niet doeltreffend. Gedurende een groot gedeelte van de 1e helft werden paal, lat en keepers getroffen maar nog steeds geen doelpunten. Bij één van de vele aanvallen van onze kant stuurde Jan weer Danny de diepte in waarbij iedereen dacht dat hij die bal nooit meer kon halen en over de achterlijn zou gaan, maar niets bleek minder waar. Met de snelheid van een Thalys perste hij alles uit zijn gebruinde lichaam en kon met een sliding de bal net voor de lijn voorzetten waar Jos, als echte goaltjesdief, de bal eenvoudig achter de keeper tikte; 0-1. Dat was tevens de ruststand. In de 2e helft werden de moegestreden Danny en Jos vervangen door Ben en Ab waarbij Maarten de plaats van Danny innam (rechtshalf) en Ben en Ab de spitsen werden. Het veldspel van de 1e helft ging onverdroten door. De spits van Wodanseck kreeg een enorme kans en peerde de bal in de bovenhoek maar Frank stompte de bal er manmoedig uit. De aanvallers van Wodanseck werden er moedeloos van dat zij maar niet door onze hechte defensie heen konden komen. Aan onze kant kreeg Ab ook een enorme kans maar faalde voor open doel. Later trok Maarten weer een bal voor en kon Ab er nog net bij om in te koppen maar die poging ging helaas net naast. Vlak voor tijd viel dan toch onze bevrijdende 2e treffer door Ab, die de afgemeten voorzet van Maarten eenvoudig verzilverde; 0-2. Hij klimt daarmee naar de 2e plaats op de topscorerslijst. Een historische zege want de beide doelpunten werden gemaakt door de 2 oudste leden van onze voetbalvereniging; samen goed voor 129 lente’s jong. Dat wij allen zeer in onze nopjes aan de terugreis begonnen en het bier ons prima lieten smaken behoeft geen verdere uitleg. 6 punten uit 2 (uit-)wedstrijden na de winterstop is natuurlijk een prima start. Volgende week zijn wij vrij en daarna volgen 3 thuiswedstrijden waar ook weer 9 punten te verdelen zijn. Weten wij die allen binnen te slepen dat doen wij goeie zaken op de ranglijst.

13 wedstrijden gespeeld   6   2   5;      20 pnt.             Doelsaldo:  37 – 35

Maarten Kennis 11
Ab Hoogeweg 4