14-10-2017 Redichem VE1 – Otterlo VE1 7-5

Terwijl de trekvogels besloten hadden om nog even een paar dagen langer in Nederland te blijven i.v.m. de zomerse weersomstandigheden, mochten wij de uitwedstrijd tegen Redichem VE1 spelen. En als je zou denken dat wij het ff kalm aan zouden doen bij een temperatuur van zo’n 20 graden dan heb je het helemaal mis. Wel begonnen wij zeer slordig want binnen het kwartier stond er al 3-0 op de borden. Gloeiende gloeiende nog aan toe. Maar wij herpakten ons en zo scoorden wij nog 2 keer voor de thee. 3-1 werd het door Danny die na een voorzet van Herman de bal onhoudbaar in de bovenhoek kopte en de 3-2 kwam op naam van Arno die het laatste zetje na een kopbal van Danny gaf. Wij besloten om in de 2e helft Redichem direct bij de strot te pakken en zodoende kwamen wij zelfs op voorsprong door een doelpunt van Danny (3-3) en één van Vincent (3-4). Dat kon Redichem zich niet veroorloven en zij stroopten de mouwen ook maar weer eens even op en kwamen zij weer op voorsprong door 2 x te scoren; 5-4. Na een 3 dubbele wissel, Herman-Pieter jr. kwam er in voor A3, Gert-Jan kwam er in voor Henk-Geert en Ab kwam er in voor Gert-Jan. Ja, je leest het goed, Gert-Jan heeft zegge en schrijven zo’n 32 seconden meegedaan. Hamstringproblemen bij alleen al het betreden van het veld. Met de inbreng en het doelpunt van Ab, hij had inmiddels weer een goeie bril op, kwamen wij weer langszij; 5-5.

Even leek het erop dat beide partijen het zo wel genoeg vonden want de enorme inbreng onder deze tropische omstandigheden ging zijn tol eisen. Rustig werd er wat heen en weer geschoven tot dat Redichem toch nog weer onverwacht en eigenlijk uit het niets scoorde; 6-5. De moed zonk ons in de schoenen en Redichem kon alsnog de eindstand op 7-5 bepalen. Jammer, want een puntendeling zou terecht zijn geweest.

Tot slot wil ik nog wat complimenten uitdelen: Aan alle spelers die 3 wedstrijden hebben gespeeld in slechts 8 dagen tijd; aan degenen die hun pijntjes opzij gezet hebben en op het tandvlees hebben gespeeld en aan Jan Pol en Herman-Pieter Prangsma jr. die ook nog eens een halve wedstrijd bij de 3e in de benen hadden. Klasse mannuh !

4 wedstrijden gespeeld           2   0   2;           6 pnt.        Doelsaldo: 16 – 12

Vincent Gerritsen 4
Patrick Bunt 3