1-10-2016 Otterlo VE1 – OVC VE2 2 – 3

1 oktober 2016             Otterlo VE1 – OVC VE2                                    2  –  3

Tot pak-um-beet de 75e minuut stonden wij riant met 2-0 voor, toen het noodlot toesloeg. OVC scoorde binnen de minuut 2 x en het stond plotseling 2-2. Wat was er fout gegaan? Vooral bij de 1e tegengoal die uit het niets viel. Bij de 2e tegengoal hadden wij gewoon vette pech. Een OVC-er schoot van ver tegen de lat en de bal caramboleerde via de rug en knie van Frank in het doel. Er leek geen vuiltje aan de lucht, zelfs het weer hielp mee vandaag. Lekker temperatuurtje met in de 1e helft een klein regenbuitje waardoor het toch al goeie veld nog beter bespeelbaar werd. Beide ploegen speelden een open wedstrijd met kansen voor beide doelen. OVC had daarbij het vizier niet op scherp staan en schoten veelal naast of over of de bal was eenvoudig voor Frank te keren. Wij kregen minder kansen maar gingen er wel beter mee om getuige de ruststand van 2-0. Ons 1e doelpunt werd gescoord door Maarten. Ab kon profiteren van een foutieve ingooi van OVC en speelde de bal onmiddellijk diep op Maarten die via een dubbele één-twee met Ab de 1-0 op het scorebord zette. Dat was zo’n beetje in de 25e minuut. Een 10-tal minuten later stoomde Jan Klarenbeek met de bal richting het OVC doel en omdat hij niet werd aangevallen, besloot hij te schieten. En hoe! Vanaf zo’n 30 meter ging de bal als een raket in de verre bovenhoek. Geen keeper die daar wat aan had kunnen doen. Zoals gezegd gingen wij naar de thee met een 2-0 voorsprong. Ook in de 2e helft ging de wedstrijd zoals in de 1e helft. Kansen maar geen doelpunten. Tot die fatale 75e minuut. Verbouwereerd keken wij elkaar aan en besloten dit, voor ons gevoel onrechtvaardige gelijkspel, alsnog om te zetten naar de volle winst. Helaas pakte dit verkeerd uit en kon OVC nog een keer profiteren en met de volle winst richting Oosterbeek afreizen. Wat een desillusie. De bovenliggende partij zijn en met lege handen staan. Echter na een paar biertjes waren wij dat gevoel wel weer kwijt hoor en gaan volgende week gewoon weer lekker ballen met hopelijk een resultaat die hoort bij het wedstrijdverloop.

3 wedstrijden gespeeld   1   0   2; 3 pnt.                      Doelsaldo:  8 – 6

Arno Mulder                                                                            3

Danny Prangsma                                                                     2

Maarten Kennis                                                                       2