06-05-2017 Oranje Blauw VE1 – Otterlo VE1 2 – 5

Top was het vandaag. Nee, niet het vertoonde spel want onze gastheren waren voetballend beter maar vergaten wat wij wel deden namelijk: scoren. Van de 3 kansen in de 1e helft gingen er 3 in en idem dito in de 2e helft met dien verstande dat er toen nog maar 2 doelpunten vielen. En niet alleen dat was top, ook onze beide versterkingen waren top in de personen van Herman-Pieter Prangsma en Dominique van den Top. Samen met één van onze uitblinkers Danny Prangsma zorgden zij voor de doelpunten. 0-1 werd het door Dominique uit een assist van Danny; Herman-Pieter kopte de 0-2 binnen opnieuw uit een assist van Danny en bij 0-3 werden deze rollen omgedraaid waarmee Danny zijn ultieme droom van 9 doelpunten op één na zag benaderen. Maar niet getreurd want ook zijn 9e en onze 5e kwam van Danny’s voet. En hoe ! De bal werd vanuit het middenveld diep op Danny gespeeld en met zijn laatste krachtinspanningen kon hij de bal bemachtigen en met een geslepen stift over de ver voor zijn goal staande keeper liften. Euforie alom.

Ook een pluim voor Herman-Pieter want die had ook al de 1e helft met het 3e gespeeld en bij ons weer de hele wedstrijd en zat er op het laatst helemaal doorheen en last but not least een pluim voor Dominique die heerste op het middenveld en ons 4e doelpunt scoorde na een assist van Danny. Dit doelpunt deed Oranje-Blauw uiteindelijk knakken want zij waren na de thee driftig op zoek naar doelpunten wat 2 x lukte zodat er na zo’n kwartier spelen 2-3 op het scorebord stond. Deze 4e was dan ook heel belangrijk en tevens doorslaggevend.

Nu lijkt het dat deze 3 mannuh hèt gedaan hebben maar niets is minder waar want iedereen heeft alles gegeven en het biertje in de bus smaakte daarom heel lekker. En ook omdat Otterlo 1 zijn moeilijke uitwedstrijd gewonnen had en de titelkansen heel dichtbij ziet komen bleef het nog lang onrustig in en om het Kastanjebos.

21 wedstrijden gespeeld   11   3   7;    36 pnt.             Doelsaldo:  64 – 53

Maarten Kennis 15
Danny Prangsma 9