04-02-2017 ESA VE1 – Otterlo VE1 1 – 3

Best wel lekker om de 1e wedstrijd na de winterstop te winnen en zeker uit bij ESA. De wedstrijd was, zoals verwacht, een waar gevecht tussen twee gelijkwaardige ploegen. Wij domineerden de 1e helft en ESA het grootse gedeelte van de 2e. De ruststand van 0-1 was dan ook meer dan verdiend ondanks dat ESA 2 keer het houtwerk had geraakt waarvan 1 keer de paal en 1 keer de lat. Ook Frank had weer ouderwets keeperswerk laten zien en Jan voorkwam ook nog een zeker tegendoelpunt door goed ingrijpen. Wij kwamen al in de 5e minuut op de 0-1 door een doelpunt van Edwin die met een fraaie omhaal het net liet bollen. Daarna kregen wij nog volop kansen maar die werden helaas niet benut. Na de “donderspeech” in de rust speelden wij gewoon ons spelletje verder en wij kwamen op 0-2 door een doelpunt van Harco die binnenkant paal doel trof. ESA bleef daarna onvermoeid komen en dat resulteerde in een doelpunt voor hen. Een echt klungel doelpunt dat via vele benen, voeten, noppen, veters en schoenen tenslotte doel trof. De spanning was terug en die duurde tot de 90e minuut. Een lange bal van ons was eenvoudig voor de ESA keeper die daarvoor wel ver zijn doel uit moest. Helaas voor hem schoot hij de bal pardoes in de voeten van Ben, die vanaf zo’n meter of 40 onmiddellijk uithaalde en met een grote boog verdween de bal in het lege doel; de keeper kon dat niet meer halen en zo kwam de overwinning tot stand. Alle 3 onze doelpunten waren van grote klasse zodat wij ook niet konden kiezen welke de mooiste was. De terugreis ging voorspoedig en het bier vloeide rijkelijk; behalve voor de chauffeur natuurlijk. Die zat aan een colaatje.

12 wedstrijden gespeeld   5   2   5;      17 pnt.             Doelsaldo:  35 – 35

Maarten Kennis 11
Danny Prangsma 4